Tänään on rv 5+2, joten aivan alussa ollaan. Iloisia, onnellisia ja hyvin, hyvin kiitollisia. Kolmas vauva! 

Olen silti realisti. Olen vanhempi, se vaikuttaa. Olin suunnitellut jatkavani kuntokuuriani, jotta olisin "elämäni kunnossa" monin tavoin kun tulen raskaaksi. Noh, se siitä kuurista. En voi nyt odotusaikana noudattaa sitä, mutta silti syön yhtä terveellisesti ja liikun kuten aiemmin. 

Olen jo havainnut väsymystä, eilen nukahdin kesken Pikku Kakkosen. Hups! Niin kyllä nukkui pojukin, ei sen puoleen. Väsymystä tulee olemaan aivan varmasti myös jatkossakin, se on tuttua molemmista odotuksista.

Rinnat, tarkemmin nännit, ovat kipeät ja kropassa on "remontti" käynnissä. Tämän päivän pitkät kävelyt johtivat kuukautiskipumaiseen jomotukseen, jota 23 000 askeleen jälkeen olen parannellut ihan lepäilemällä. Pari päivää kärsin ärhäkästä päänsärystä, joka ei millään lähtenyt. Olin jo vaihtanut normaalin omega3-tabun raskausversioon ja se taisi olla syypää, joten vaihdoin takaisin. Aion neuvolassa keskustella muutenkin omega3-tabujen käytöstä tämän raskauden aikana. Sillä kaksi aiempaa raskauttani on päätynyt kiireelliseen sektioon, joten olen aika varma, että tämä vaaveli syntyy aikanaan suunnitellulla sektiolla.

Soitin jo neuvolaan ja varasin ensimmäisen aikani. Se osuu kuun lopulle, silloin on rv 8+2.