Toivomme kovasti toista lasta ja tässä vaiheessa projekti on edennyt yrityskiertoon 4.

Huomaan, että olen tyynempi uuden kierron alkaessa. En pettynyt, koska tiesin, että a) tässä voi kestää, b) yk3 kierrossa mahdollisuudet olivat muutenkin rajatut, koska olimme matkoilla tärkeään aikaan. Silti toivo eli mielessä ja oli hauskaa hieman jännittää. Kierto venyi taas 30-päiväiseksi, joten selvästi maca vaikutti siihen, että edeltässä kierrossa *-päivät alkoivat kp28.

Olen nyt tässä kierrossa palannut macan pariin. Muistini on pätkinyt jetlagista toipuessa, joten kahtena päivänä macan nauttiminen unohtui, mutta olen silti tyytyväinen, sillä keksi uuden tavan nauttia macaa: pieni määrä maustamatonta jugurttia, siihen päälle maca ja töpsäys kanelia. Niin macan oma maku peittyy kätevästi. Aion jatkaa macan käyttöä näillä näkymin.

Koska on minusta kyse, olen tietenkin pohtinut muitakin keinoja lisäillä hedelmällisyyttäni. Olen pohtinut tällä kertaa lähinnä viinietikkakapseleiden ja vehnänalkioöljyn hankkimista. Kumpikin voi auttaa. Sen sijaan en ajatellut nauttia viinietikkaa nesteenä tai greippimehua kuten ensimmäistä pikkuistamme yrittäessämme. Ne on koettu, enkä tunne tarvetta palata sille tielle.

Mies on maininnut omalta osaltaan, ettei tässä vielä ole mikään kiire, joten olen perheen ainoa macan nauttija. Mutta se on täysin ok. Alkuahan yk4 vielä on. Vitsailinkin hänelle, että mies kokeilee macaa taas sitten yk9... 

Toki toivon, että tärppi tulee ennen sitä. Mutta emme voi sitä tietää. Sen sijaan tiedämme varmasti, että tulipa tärppi sitten kierrosta 4 tai 14 tai 40, se on meille lämpimästi tervetullut.