Odotuksen myötä vaatteet istuvat päälle ihan uudella tavalla. Olen suureksi ilokseni havainnut, että muutama luottopaitani sopii yhä päälleni, vaikka massua on edessä ihan eri tavalla kuin koskaan aiemmin. Mutta masutuubejakin olen jo hankkinut.

Minun ideani odotusgarderoobin suhteen on ollut yksinkertainen: hyödynnetään kaikkea, mitä minulla jo on ja hankitaan lisää sen mukaan, mikä on oikea tarve. Sen mukaan olen myös toiminut, vaikka varmasti raskaus olisi todella hyvä "tekosyy" runsaalle vaateshoppailulle. Mutta en ole koskaan viihtynyt varsinaisella vaateostoskierroksella; on toki kivaa katsella, mutta usein kovin viheliästä sovittaa.

Eniten olen hankkinut housuja, sillä kahdet äitiysfarkut ja yhdet kevyemmät housut olen ostanut. Niiden lisäksi ihastuin äitiyslegginsseihin. Hankin ihanan äitiysmekon ja kaksi masutuubia. Rintojen kasvettua piti hankkia uudet liivit, joskin sain myös muutamat isomman koon liivit ja yhdet äitiysliivit käytettynä. Hienoja ovat ja hoitavat homman, joten mikäs siinä.

Olen tosin joutunut etsimään kesäisempiä vaatteita, sillä masu on isompi ja jossakin vaiheessa on pakko todeta, etteivät luottopaitani enää jousta. Silti etsintä on ollut yllättävän hankalaa. Olen turhauduttuani kokeillut tavallisiakin kesäkuteita, vain havaitakseni, ettei vielä sopivaa lisää vaatekokoelmaani ole löytynyt.

Olen myös kokeillut muutamaa hienompaa juhlaäitiysmekkoa, sillä ystäväni tuparit odottavat ja muutamat muut kutsut ovat edessä. Hämmästyinkin, kun yhden mekon kohdalla masua suorastaan korostettiin hieman väärällä tavalla ja toisen ideana oli hukuttaa vatsa pitsimäiseen kankaaseen. Mutta kummankin väri, musta, näytti upealta ylläni, joten saatan palata hakemaan toisen puvuista, sillä ne olivat kohtuuhintaisia ja muuten kauniita.

Äitiysvaatteiden luulisi olevan ihan kannattava tuote, sillä joka sesonkiin löytyy odottajia, jotka kaipaavat uusia vaatteita. Silti tarjontaa on yllättävän vähän ja monet löytämäni nettikaupat ovat hämmästyttävän kalliita. Etsintä jatkuu, ilman kiirettä tai turhautumista. Ensi viikolla alkaa kesäloma, joten aikaa silloin on.