Kävimme kylässä äitini luona lyhyesti vappukutsujemme jälkeen. Veimme äidilleni hieman vappuherkkuja. Samalla äitini katseli masuani ja totesi, että olen kasvanut viime näkemästä - se oli sunnuntaina.

Olen toki huomannut, että masuni on kasvanut. Siltä se on tuntunutkin. Mieheni mittasi masun ympäryksen, kuten hän usein tekee ja sekin todistaa, että vaaveli on saanut lisää tilaa, kasvanut ja masuni on isompi.

Olen havainnut, että paidat, joita käytin ilman mitään ongelmia, ovat nyt aivan liian paljastavia. Vähän aikaa sitten hankkimani masutuubi on siis tullut todelliseen tarpeeseen. Kysymys kuuluu: kuinka iso masustani vielä tulee?

Minua masuni koko ei ole häirinnyt eilistä lukuunottamatta kertaakaan. Hieman tuli omituinen olo, kun masuni koko kiehtoo sen verran suuresti ja sitä kommentoitiin. Toki olen tässä jokin aika sitten pohtinut, että kasvaako pikkuinen hyvin, kun en ole pahemmin lihonut, nyt en ole kurkannut vaa'alle sitten viime neuvolan. Seuraava visiitti on edessä ilmeisesti ensi kuun alkupuolella, aikaa ei ole vielä kalenterissa.

En ajatellut huolehtia masuni koosta, pääasia on pikkuinen. Pitänee tottua, että muutkin kuin äitini saattavat kommentoida kumpuni kokoa jossakin vaiheessa. Massuntaputtelijat ovat onneksi ovat joidenkin muiden odottajien kimpussa, minua kukaan ei ole koittanut kosketella ja hyvä niin.