Kuinkahan monta kertaa olen kuullut, että vauvakuumeeseen auttaa vain vauva? Olen sekaisin laskuissa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tuossa lauseessa on totuuden siemen. Tosin kukaan ei maininnut, että millainen tuon vauvan pitäisi olla. Olen nimittäin huomannut, että vauvakuumeeseen auttaa myös marsuvauva.  Tai kaksi.

 

Pari päivää sitten toimme kotiin kaksi pienen pientä marsua, parin kuukauden ikäiset söpöläiset. Olen marsuihminen, nämä kaksi ovat minulle marsut 4 ja 5. Edellisen kerran marsuja minulla olikin muutama vuosi sitten. Marsukuume alkoi jälleen hieman yli vuosi sitten, kun muutimme tähän kotiin. Silloin mieheni vitsaili, että kuinka monta neliötä varataan marsuille. Hymyilin takaisin, että eiköhän yksi häkki ole sopiva. Nyt aika oli sopiva marsuille.

 

Jos joku kysyy, niin sanon pelkästään, että nyt löysimme kaksi aivan ihanaa marsua, että marsujen hankkiminen taas oli vain ajan kysymys. Totuus kuitenkin on, vauvakuumeen aiheuttama stressi vaikutti siihen, että marsujen hankkiminen on ajankohtaista juuri nyt. Rakastan marsuja ja niistä huolehtiminen on ollut aina yksi lempipuuhistani. Marsujen katseleminen on rentouttavaa, rauhoittavaa ja suorastaan meditatiivista. Täydellinen tapa päästä irti stressistä, joka vaikuttaa vauvaprojektiimme.