Olen valmistautunut synnytykseen monin tavoin tässä raskaudessa. Mieli käy välillä suorastaan ylikierroksilla, kun pohdin asiaa... 

Myönnän, että keskustelut neuvolassa, synnärillä ja psykologin luona ovat auttaneet, vaikkei päätöstä synnytystavasta olekaan vielä tehty. Siihen minulla on armonaikaa kunnes koittaa maanantai 22. syyskuuta ja synnytystapa-arvio. Ellei pieni sitten päätä, että haluaa syntyä sitä ennen...

Olen silti aloittamassa toisenlaisenkin valmistautumisen tänään. Olen syönyt läpi raskauden omega3-tabletteja, koska ne auttavat päätäni ja raskauden kanssa. Nyt ne jäävät kaappiin, sillä neitiä odottaessani synnytyslääkäri ohjeisti, että ne kannattaa lopettaa kuukautta ennen synnytystä. Olen kuullut, että synnärini tekee suunnitellut sektiot noin rv39, jolloin kuukausi sitä ennen on juuri näillä main.

Tabut jäävät nyt odottamaan vauvan syntymää, sitten otan ne taas käyttöön. Toivon kovasti, ettei pääni suutu asiasta, sillä omegat ovat pitäneet pahan päänsäryn poissa jo pitkään. Neidin odotuksen aikana loppusuora ja synnytys menivät pään suhteen ongelmitta, pidetään peukkuja, että sama toistuu!